dinsdag, juni 12, 2007

Reisadvies Spanje


In mijn rumoerige leven werd ik slechts zelden door het lot bedeeld met het winnen van een prijs in een loterij, prijsvraag, wedstrijd of anderszins. Op 12-jarige leeftijd won ik 6 borrelglaasjes in een tekenwedstrijd voor een merk Oude Jenever. Waarschijnlijk was dat illegaal, vanwege mijn minderjarigheid, maar ik heb er destijds geen vraagtekens bijgezet. Een enkele keer won ik een “eigen-geldje”, maar nooit won ik meer dan 20 euro in een loterij.
Op 19 maart jl. Verklaarde Juan Antonio Roca tegenover de onderzoeksrechter dat hij gedurende zijn leven maar liefst 80 keer een grote prijs in de loterij had gewonnen. Juan Antonio Roca is het vermoedelijke brein achter de corruptieaffaire Malaya in Marbella. Hier rekende een vermetele journalist uit dat de kans op het winnen van 80 grote premies gelijk was aan één op de 43 Quadriljoen (10 tot de 24e macht), hetgeen mij als Nooit-Niet-Winnaar, eigenlijk nog wat aan de ruime kant lijkt. Een nieuwe speelster in het drama is Karin Marika Mattsson, die voor Roca op zoek ging naar de loterijbiljetten waarop premies waren gevallen. Helaas heb ik nog geen foto van Karin kunnen vinden, maar ik vermoed dat het om een Zweedse blonde kroegenloopster gaat. Karin verklaarde dat ze echt niet wist wat er nou met die loterijbiljetten gebeurde. Het is wel duidelijk dat de verdachten een talent hebben voor het verzinnen van geloofwaardige verklaringen.
Reisadvies van Duveltje: Nederlanders die op vakantie gaan naar Marbella worden verzocht hun winnende Staatsloterij-biljetten thuis te laten.

foto: geluksvogel Roca

Geen opmerkingen: