zaterdag, februari 06, 2010

Valentijn


Valentijnsdag was de dag van de anonieme liefde. Sinds de jaren negentig is de Amerikaanse Valentijnhysterie ook naar Europa overgeslagen. Je moet het die yanks nageven, ze weten overal geld uit te slaan. Het anonieme is er wel af tegenwoordig. Niet-anoniem levert namelijk meer geld op.

Een paar jaar geleden kreeg ik een bos bloemen opgestuurd. Per post, uit Den Bosch. Anoniem. Ik heb het niemand verteld, want ik voelde mezelf belachelijk. Ik ken niemand in Den Bosch. Nog steeds ben ik er niet achter wie de dader is. Het was wel echte verliefdheid, want verliefdheid is tijdelijk. Het jaar daarop kreeg ik dus niets.

Mijn verlanglijstje:

- een broodrooster (niet uit China)
- Boek, "Graan" van Ruben van Dijk
- CD, 'Deleted Scenes From The Cutting Room Floor' Caro Emerald
- Boek, "Kafka on the Beach", Haruki Marukami
- Een I-Phone, zonder SIM-lock
- een blocnote met lijntjes

(mag anoniem)

1 opmerking:

Oeteldonkse zei

Doe mij maar een Carnavalskraker voor m'n Valentijn.