vrijdag, februari 16, 2007

Carnavalsgedicht

Mijn duf konijn

Mijn duf konijn,
ik wil voor altijd bij jou zijn,
mijn duf konijn.

In voorlicht en in tegenschijn.
Ik ben van jou, en
Jij tevens van mijn,
mijn duf konijn.

Mijn duf konijn,
soms vóór, soms óp de achterlijn,
wij gaan samen als een trein.

Mijn duf konijn,
in zonneschijn en sjacherijn,
Laten wij voor eeuwig fijn zijn.
Mijn duf, mijn duf konijn.

Trouwens: carnaval vieren doen ze in Maastricht veel beter dan hier!

"A patriot must always be ready to defend his country against his government". - Edward Abbey

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Carnaval beter in Maastricht dan hier...

Ik heb nooit Carnaval gevierd in Maastricht, maar wel in Cadiz en dat is toch wel heel apart. Ook in het zuiden van Galicië houden ze er bijzondere tradities op na.

In Coruña is het inderdaad niet veel meer dan een beetje met rotjes gooien... Maar in Coruña hebben ze wel een viering van San Juan die stukken beter is dan in Nederland...

Duveltje zei

Hoi Pietje,

Bedankt voor je reacties. Ik was ooit in Cadiz, maar niet tijdens het Carnaval. San Juan is inderdaad mooi hier. Dit jaar ben ik thuis gebleven met San Juan. Wellicht volgend jaar een duivels verslag,...